sobota, 5 stycznia 2019

Czytelnicze podsumowanie 2018 roku!

Styczeń to czas podsumowań. Rozliczania się z zeszłorocznych postanowień, planowanie nowych i patrzenia z nadzieją w przyszłość, że nadchodzący rok będzie jeszcze lepszy niż poprzedni. 

Dla książkoholików, styczeń to czas na podsumowanie wszystkich przeczytanych w zeszłym roku lektur i wybranie tych najlepszych z najlepszych. Niestety, nie jestem w stanie powiedzieć Wam ile książek udało mi się przeczytać w 2018 roku. Jestem beznadziejna w prowadzeniu tego typu ewidencji, a poza tym czytanie to dla mnie forma relaksu, a nie wyścigi na to, kto będzie miał większą liczbę na koncie :)

Dziś zapraszam Was na zestawienie tych najlepszych, najciekawszych, najbardziej wciągających historii, jakie zagościły u mnie w 2018 roku.

NAJLEPSZA POWIEŚĆ GROZY

[źródło]
Co to była za historia! Strach Józefa Kariki to zdecydowanie najlepszy horror jaki czytałam w 2018 roku, a nawet jeden z najlepszych w całym moim czytelniczym życiu! Mała, zasypana śniegiem miejscowość u podnóża słowackich Tatr, tajemnicze zniknięcia dzieci i pradawne zło czające się gdzieś w mrocznym lesie. Recenzję tej fenomenalnej powieści znajdziecie TUTAJ.

NAJLEPSZY KRYMINAŁ 
 
[źródło]
Nie mogło być inaczej! Marta Guzowska i jej Ślepy archeolog to najlepszy kryminał 2018 roku! To niezwykle wciągająca historia, świetnie napisana z genialne nakreślonymi postaciami. Do tego ogrom ciekawostek archeologicznych i mamy najlepszy kryminał minionego roku! To historia, którą po prostu trzeba znać!

NAJLEPSZA POWIEŚĆ HISTORYCZNA 

[źródło]
O tę statuetkę zawzięcie walczyły dwie powieści. Miejsce i imię Macieja Siembiedy i Pieśń królowej Elizabeth Chadwick. Nagrodę, zdecydowałam się jednak przyznać Maciejowi Siembiedzie! Autor stworzył historię, która chociaż osadzona w realiach II wojny światowej naprawdę mnie zainteresowała. I właśnie dlatego wirtualną statuetkę otrzymuje Miejsce i Imię. Recenzję historii o najpiękniejszym brylancie świata przeczytacie TUTAJ!

NAJLEPSZA POWIEŚĆ FANTASTYCZNA

[źródło]
Oczywiście The Call Peadar O Guilin! Dawno, żadna historia nie wywarła na mnie aż takiego wrażenia. W pierwszej części zupełnie się zatraciłam i straciłam poczucie czasu. Liczyło się tylko to, aby poznać zakończenie tej historii. Druga część natomiast, posiada chyba jedno z najlepszych zakończeń i chociaż łamie mi ono serce, to zdecydowanie jest warte zapamiętania!

NAJLEPSZA POWIEŚĆ MŁODZIEŻOWA 

[źródło]
Z tą kategorią mam niebywały problem! Chętnie przyznałabym nagrodę zarówno powieści Podniebny Kerstin Gier, Sierota, bestia, szpieg Matta Killeena oraz Nevermoor. Przypadki Morrigan Crow Jessici Townsend. Jednak zdecyduje się chyba na Matta Killeena i jego żydówkę w nazistowskiej szkole! To genialna historia, która podobnie jak w przypadku Macieja Siembiedy, niebywale mnie zainteresowała mimo tematu, który nie do końca leży w kręgu moich zainteresowań. Recenzje tej historii znajdziecie TUTAJ!

NAJLEPSZA POWIEŚĆ KOMEDIOWA 

[źródło]
Ostatnia Arystokratka Evzena Bocka! Czeski humor to coś co uwielbiam! Nie mogłam więc przejść obojętnie obok takiej historii! Maria Kostka z Kostki razem ze sknerowatym ojcem i matką zapatrzoną w lady D. przenosi się do rodzinnego zamku w Czechach. Tam czekają na nich nie tylko osobliwi pracownicy ale moc przygód w iście czeskim stylu!

WYRÓŻNIONE 

[źródło]
Pierwsze wędruje dla Richarda Schwartza i jego serii Tajemnica Askiru! To jedna z najlepszych serii high fantasy jakie kiedykolwiek czytałam! I chociaż wcześniej miałam ogromny problem z powieściami tego typu, po lekturze Pierwszego Rogu na nowo je pokochałam! Recenzję obu części znajdziecie TU i TU!

[źródło]
Drugie dla Remigiusza Mroza za powieść Hashtag! Remigiusz Mróz to chyba jeden z najpopularniejszych autorów w Polsce. Sama czytałam zaledwie kilka jego powieści. Bardzo spodobała mi się seria o Chyłce, jednak im dalej, historia traci na autentyczności, przez co coraz mniej chętnie po nie sięgam. Hashtag to powrót do starego Mroza, którym zainteresowałam się po lekturze Behawiorysty. Recenzję Hasztagu przeczytacie TUTAJ!


To już wszyscy zwycięzcy ! Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jakie książki zrobiły na Was największe wrażenie w 2018 roku! Ja tym czasem, życzę Wam wielu ciekawych historii w nadchodzących miesiącach! 


3 komentarze:

  1. Nie czytałam żadnej z wymienionych przez Ciebie książek, ale to oznacza tylko tyle, że przede mną jeszcze wiele przyjemności czytelniczych. 😊 Jeśli jesteś ciekawa mojego zestawienia najlepszych książek 2018, zapraszam serdecznie do siebie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze tych pozycji, także mam sporo do nadrobienia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam książek przeczytanych przez Ciebie, miałam swego czasu ochotę na Mroza, ale jakoś tak zeszło, że się jeszcze za nią nie zabrałam ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators