piątek, 12 maja 2017

Remigiusz Mróz „Kasacja”


Źródło




Gdy Bóg stworzył świat i w pewnym momencie zechciał, by przestępcy mieli jeszcze szansę na lepsze życie, ulepił z gliny prokuratora. Kiedy zmienił zdanie i stwierdził, że powinni ponieść srogą karę, wymyślił dziennikarza śledczego. 






Kasacja – nadzwyczajny środek zaskarżenia, który przysługuje stronom od prawomocnego wyroku sądu drugiej instancji do Sądu Najwyższego.

Na jednym z podwarszawskich osiedli dochodzi do makabrycznego odkrycia. W mieszkaniu syna, jednego z najbardziej wpływowych warszawskich biznesmenów, zostają odnalezione potwornie okaleczone zwłoki dwójki młodych ludzi. Co więcej, sam podejrzany spędził z nieboszczykami aż dziesięć dni, nim fetor zaalarmował sąsiadów. Wina Piotra Langera Juniora wydaje się więc bezsprzeczna, jednak on sam, nie przyznaje się do winy jednocześnie nie zaprzeczając, że może być mordercą.
Obrony Langera podejmuje się mecenas Joanna Chyłka, adwokat od spraw beznadziejnych jednej z warszawskich korporacji. Współpracuje z nią świeżo upieczony absolwent prawa - Kordian Oryński. Mimo że, wyrok wydaje się przesądzony, oryginalny duet zrobi wszystko aby uchronić klienta przed odsiadką. W tym celu przeprowadzają własne śledztwo, które z biegiem czasu zaczyna zataczać coraz szersze kręgi. Aby odkryć prawdę, prawnicy będą musieli zmierzyć się nie tylko z przepisami prawa, ale także tajemniczym Siwowłosym, któremu szczególnie zależy na skazaniu młodego Langera.
Remigiusz Mróz to z pewnością autor niebanalny. Mimo tak młodego wieku, wydał na świat więcej powieści niż inni pisarze przez całe swoje życie. Co więcej, każda z jego książek jest inna, niepowtarzalna i przede wszystkim niezwykle wciągająca. Nic więc dziwnego, ze grono fanów tego autora systematycznie się powiększa i do którego, po długiej nieobecności dołączyłam także i ja.
Kasacja to znakomity, trzymający w napięciu do ostatniej strony thriller prawniczy, który otwiera cykl przygód Chyłki i Zordona. Jest to jedna z tych powieści, od której nie sposób się oderwać nawet na minutę. Akcja pędzi jak szalona, zapewniając czytelnikowi prawdziwy rollercoster wrażeń. Do tego para niezwykle oryginalnych prawników i mamy gotowy bestseller.
Joanna Chyłka to prawdziwa kobieta z jajami. Twarda i konkretna, nieprzebierająca w środkach w dążeniu do celu, często cyniczna i złośliwa. Jej ulubionym zespołem jest Iron Maiden, posiłkiem - wielki półmisek mięsa, a prezenterem „Król TVN”. Kordian „Zordon” Oryński to jej całkowite przeciwieństwo. Miłośnik łososia na sałatce z francuskim dresingiem, squasha i piosenek Will’a Smitha. Ta para jest najlepszym przykładem, że przeciwieństwa faktycznie się przyciągają i są w stanie stworzyć niepowtarzalny duet.
Jednym z powodów dla których po Kasację sięgnęłam tak późno, była obawa przed namnożenia w powieści tzw. „prawniczego bełkotu”. Wszystkie przepisy prawa, kodeksy, definicje i formułki nie są niczym wymagającym dla osób obcujących z nimi na co dzień, jednak dla mnie, są one całkowitą nowością, dlatego obawiałam się czy fabuła nie zostanie nimi przytłoczona. Jednak i tym razem Remigiusz Mróz stanął na wysokości zadania. Owszem, w powieści co i rusz pojawiają się różne paragrafy czy artykuły z kodeksu karnego, jednak są one wplecione w akcje bardzo przemyślanie, na tyle, że właściwie się ich nie zauważa.
Kasacja Remigiusza Mroza, to książka którą z czystym sercem mogą polecić wszystkim miłośnikom thrillerów i kryminałów. Wartka akcja, niebanalni bohaterowie i skomplikowana zagadka, a na dodatek cała masa specyficznego humoru Joanny Chyłki, to najmocniejsze strony tej powieści. Ja, jestem zdecydowanie na tak i pluję sobie w brodę, że ta seria musiała czekać na mnie tak długo. Nie popełniajcie moich błędów i jak najszybciej zapoznajcie się z przygodami Chyłki i Zordona!

8 komentarzy:

  1. Aż chce się napisać "A nie mówiłam?", ale ograniczę się tylko do tego, że jestem dumna iż w końcu się opamiętałaś i naprawiłaś swój błąd ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham Kasacje :D Kocham Chyłkę, Mroza i Zordona :P Swoją drogą jak wyobrażasz sobie Chyłkę? :P
    Pozdrawiam, ksiazkanaweekend.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy polecają, mój chłopak zbiera namiętnie jego książki, zafascynowany. A ja ciagle nie jestem przekonana. Jakos nie potrafię

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie nie trzeba zachęcać, bo ja już tę serię znam. i uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam i bardzo sobie chwalę. ;) Czym prędzej sięgaj po kolejne tomy, bo akcja się rozkręca!

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tę serię Mroza :D pokazał, że naprawdę jest świetnym pisarzem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam i lubię, choć w przypadku tej serii zdecydowanie wolę bohaterów niż sprawy, które rozwiązują, niektóre są dla mnie dość słabe :( Choć przyznaję czyta się szybko, łatwo i przyjemnie :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń

© Szablon wykonała Ronnie ™ | RONNIE creators